سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تمیز کردن فرش و موکت

به کار گیری از پودر ذرت: چه اطمینان فرمائید یا    قالیشویی در مشهد  این که خیر پودر ذرت هم به نظافت کردن فرش شما یاری می‌نماید. 1 واحداندازه گیری از آن را با یک واحد اندازه گیری بوره و ½ واحداندازه گیری جوش‌شیرین ترکیب نمائید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک دست مرطوب یا این که زمین شوی اسفنجی روی فرش آن را منزه نمائید. بعداز کم آب شدن جاروبرقی بزنید.

 

 

 

مقاله پیشنهادی : چه طور لکه جوهر را از روی فرش منزه کنیم؟

 

نکاتی درباره با استعمال درست از شامپو فرش

 

به جهت روکش‌های متعدد مبلمان و الیاف مختلف فرش ها، شامپوی فرش و موکت باید با تک تک الیاف ها سازگار بوده و هیچ سیرتکامل ضرری برای آنها نداشته باشد، به این ترتیب استعمال از معدود ترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار دارای اهمیت است.

 

از طرفی خودداری از تداخل رنگ ها و یا این که از در بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از سایر جنبه‌های آیتم اعتنا در شوینده‌های فرش و موکت است. برای مراقبت وسلامت رنگ ها و همینطور داشتن فرش هایی با پرز قابل انعطاف و ملایم، شیوه به کارگیری از شامپو فرش نیز در کنار تعیین متاع مطلوب دارای اهمیت می باشد.

 

شایسته ترین شیوه برای نظافت کردن فرش و موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار قابل قبولی از آن (طبق شیوه نامه) در آب و پاک کردن سطح متبوع با اسفنج آغشته به محلول شوینده می باشد. بعد از آن بایستی با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و کثیفی های حل گردیده در آن تمیز نموده و هر از چندگاهی دستمال متبوع را با یک دستمال نو دیگر عوض نمود. همینطور باید فرش و موکت را بعد از کم آب شدن جارو نمود. از نکات شایان توجه جلوگیری از منش رفتن و یا این که نشستن بر روی فرش و موکت پیش از کم آب شدن بی نقص آنهاست، در غیر این شکل احتمال بروز لکه وجود داراست.

 

مقاله پیشنهادی : شستشوی فرش، خودم بشورم یا این که ببرم قالیشویی؟

 

 

 

 

 

 

 

شیوه های درست تزکیه لکه ها از روی فرش و موکت

 

تزکیه لکه های جدید: قبل از پاک کردن فرش مسلماً خوب جارو بزنید تا گرد و غبار آن گرفته گردد، با پاره ای ماست لکه‌هایی را که نو روی فرش به وجود آمده تمیز فرمائید مخصوصا لکه های چای و نسکافه، برای این مراد ماست را روی سطح لکه بریزید و با یک قاشق عده فرمایید و در شکل لزوم چند توشه این فعالیت را تکرار نمائید بعد از آن با دستمال منزه خوب کم آب نمایید.

 

نظافت کردن کناره های فرش: گرد وخاک حاشیه‌های فرش را با یک برس دستی تمیزکاری تمیز فرمائید و بعد جاروبرقی بکشید ، برای پاک کردن این بخش میتوانید از ادغام آب و مقداری پودر جامه‌شویی و یک فرچه قابل انعطاف امداد بگیرید آنگاه این نصیب را با دستمال کم آب نمائید و هنگام پهن کردن پایین آن را شیت یا این که دستمال سپید قرار دهید تا رطوبت فرش گرفته گردد.

 

مایع پاک کننده فرش: صابون خانگی لباسشویی و شامپوی فرش که قلیایی مقداری دارا هستند شوینده‌های خیر برای فرش میباشند ، در صورتیکه شامپو فرش در دسترس ندارید یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیتر آب حل فرمائید و آن را خوب بزنید تا کف نماید بعد کف را با یک تکه تور که زیاد آب جذب نمی‌نماید روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای کم آب نمایید.

 

از دربین بردن مکان وسایل سنگین: وسایل سنگین مثل مبنا مبل معمولاً بر روی فرش جا میگذارند، یک تکه یخ روی محل متبوع بگذارید و آن‌گاه دستمال کم آبی پرورش قرار دهید تا رطوبت آن را بگیرید و پرزهای قالی را به شرایط اولیه برگرداند.

 

تزکیه سریع لکه فرش: فراموش نکنید که در حالتی‌که لکه بر روی فرش بیش تر از یکی از دو روز بماند اثبات می گردد پس سفارش میگردد لکه را هر چه زودتر با مواد سفارش گردیده تمیز فرمایید.

 

تزکیه لکه چاشنی از فرش: برای تزکیه لکه چاشنی از پاره ای آب‌ لیمو و آب استعمال فرمائید و آن گاه با دستمال کم آب روی آن بکشید.

 

روشن کردن رنگ فرش: در آغاز روی فرش ترکیب تفاله چای و نمک بپاشید آنگاه با جاروبرقی جارو فرمایید تا رنگ فرش روشن خواهد شد.