سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنگ زدگی کف زمین

زنگ زدگی کف زمین
11. سنگ آهک
پاره ای آب و سنگ آهگ را به نسبت 12 به 1 مهیا نمائید. یعنی  قالیشویی در مشهد    آب بایستی 12 برابر سنگ آهک باشد. اکنون این مخلوط را مدتی روی لکه متبوع بگذارید. تا کاملا، درون کف زمین حل خواهد شد.
12. آب ژاور
مقداری پودر آبژاور روی جسم متبوع بریزید و آن را با آب بشویید تا لکه های زنگ زدگی از میان بروند.
13. خمیردندان
خمیردندان را مستقیما روی منطقه متبوع حتی سطح ها فلزی بزنید و اذن دهید که مدتی پیش از اسکراب یا این که تزکیه، خمیر دندان روی سطح بماند و بعد از آن آن را با آب و صابون خانگی شستشو دهید.
خمیر دندان
14. گوجه خارجی
یکی گوجه خارجی را از میانه نصف نمایید و بخشی از آن را روی محل زنگ زدگی بزنید. برای اثربخشی بیشتر مقداری نمک نیز اضافه فرمائید.
15. نفت لامپ
این نفت بوی بسیار قدرتمند دارااست و برای زنگ زدگی در کوتاه ترین فرصت ممکن اثر می نماید. پاره ای از آن را به دوران 10 دقیقه روی سطح متبوع بزنید و آن‌گاه با طی روی آن بکشید.
زنگ زدگی بخش ها دیگر
16. آب لیمو و لایه بردارهای دیگر
محل متبوع را با آب لیمو آغشته نمایید و از یک تمیز کننده دیگر مثل خمیر دندان روی آن بزنید تا کم آب خواهد شد و آنگاه کم آب شدگی ها را غیروابسته نمایید. هنگام اجرا کردن این مواد ، از حرکات دایره ای استعمال فرمایید.
17. سنگ پا
یکی سنگ پا را روی محل متبوع بکشید تا زنگ زدگی ها از دربین بروند.
18. الکل
محل متبوع را به الکل آغشته فرمائید تا از شر زنگ زدگی ها خلاص گردید. اذن دهید تا الکل تماما کم آب گردد.
19. هیدروکلریک اسید
این ماده غلیظ و قدرتمند می‌تواند شما‌را به راحتی از شر زنگ زدگی ها خلاص نماید. به شرطی که بازه مجال زمان بر آن را روی سطح نگه دارید.
20. ادغام خمیری گلیسیرین و آب
مقداری گلسیرین، پودر سفید کننده، هیدروژن پراکسید و جوش شیرین را به آب اضافه نمائید و ادغام خمیری به دست آمده را روی محل زنگ زدگی بزنید و آن‌گاه آن را با آب شستشو دهید.
از در بین بردن زنگ زدگی روی فایبرگلس
21. جوش شیرین و استون
پاره ای منزه کننده فایبرگلس ، جوش شیرین، استون، یک براش نایلونی قابل انعطاف و پارچه سپید تهیه و تنظیم فرمایید.
بعد از آن جوش شیرین را روی محل متبوع بریزید و با براش و آب، آن را روی جامه پخش فرمائید تا شکلی خمیری پیدا نماید. یک ساعت آن را در همین موقعیت رها نمائید. بعد یک اسفنج مرطوب را روی محل متبوع بزنید تا لکه ها تماما محو شوند و آن گاه منزه کننده منحصر را بزنید. در شکل باقی ماندن لکه ها مقداری روی آن، استون بریزید.
زنگ زدگی سرویس بهداشتی
22. سرکه
دو فنجان سرکه را با جوش شیرین و آب لیمو مخلوط کرده و روی سنگ سرویس بهداشتی بریزید و اذن دهید که یک ربع در همین وضعیت بماند و بعد با آب زیاد و فرچه روی آن بکشید.
زنگ زدگی سینک ظرفشویی
23. مسواک کهن و نمک و آب لیمو
مقداری آب لیمو را روی محل متبوع بریزید و قریه دقیقه طاقت فرمائید و آن گاه با یک مسواک بلااستفاده روی لکه بکشید. در شکل تمیز نشدن لکه ها، مجدد آب لیمو با مقداری نمک روی سطح بریزید و 15 دقیقه حوصله فرمائید.
نمک
زنگ زدگی روی فرش
24. ماده تمیز کننده
4 الی 5 قطره ریکا را با یک فنجان آب گرم ادغام نمائید و آن را با اسفنج به محل متبوع بزنید و آن‌گاه با سشوار ، آن را کم آب فرمائید . این فرایند را چندبار تکرار فرمایید تا لکه ها تماما از میان بروند.
در شرایطی‌که لکه ها باقی ماندند، یه خرده دست نگه دارید و در مرحله آن گاه سرکه سپید را اضافه فرمایید و در مرحله پایان میتوانید از تولیدات شیمیایی فراهم برای تزکیه فرش به کار گیری نمایید البته مراقب فیبر و نخ های فرش باشید و با خشونت اخلاق نکنید. پیش از کلیه این ها میتوانید نحوه استعمال از نمک و آب لیمو را نیز در پیش بگیرید.