سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن فرش

ترکیبات شیمیایی به فعالیت رفته در آن
توان تمیز کنندگی و پاک کنندگی آن
نوع کاربرد آن ها
کمپانی تولید کننده آن
روش بسته بندی
خصوصیت های ماده های شوینده برای فرش و موکت
مواد شستشو فرش و  قالیشویی در مشهد و  موکت بایستی خصوصیت های پایین را داشته باشند:
دارنده اقتدار تمیز کنندگی بالای لکه ها و از فی مابین بردن جرم های روی سطح فرش و موکت باشند.
دارنده بو و رایحه مطلوب برای خوش رایحه کردن فرش و موکت باشد.
منجر خوردگی و فساد موکت و فرش نشود.
دارنده خواص قابل انعطاف کنندگی باشد.
با اشکال دستگاه های قالی شویی وموکت شویی سازش داشته باشد.
بتوان به دو طریق مکانیزه و غیرمکانیزه عمل شستشوی موکت و فرش را جاری ساختن بخشید.
PH آن اسیدی و قلیایی نبوده و به طور خنثی باشد.
مقرون به صرفه بوده و انحلال آن در آب بالا باشد.
واحد سنجش کف ساخت گردیده قابل در دست گرفتن باشد.
در بسته بندی های متفاوت قابل دسترس باشد.
در دوران هنگامی کوتاه از روی فرش و موکت کم آب خواهد شد.
پودر قالیشویی
شاید برای شما جذاب باشد که بدانید به خواسته شستشوی فرش و سرویس ها قالیشویی از چه موادی به کارگیری می‌گردد. در اینجا به تحلیل یکی‌از شایع ترین مواد شستشو فرش یعنی پودر قالیشویی میپردازیم.
در اکثری از قالیشویی ها از پودر به مراد شستشوی فرش استعمال می‌گردد. ولی آیا به حقیقت از پودر های خرقه شویی جهت شستشوی فرش و موکت به کارگیری میشود؟
بایستی به‌این نکته اشاره نمود که شستشوی فرش ها در قالیشویی ها با پودر رختشویی و یا این که خرقه شویی اعمال نمی پذیرد. پودر های شستشوی فرش در وسعت های بالا به طور باکس ای و عمده فروخته میگردند.
پودر هایی که در قالی شویی گزینه استعمال قرار میگیرد، ویژه شستشوی فرش و موکت می‌باشند و دارنده آنزیم های توانا برای اشکال لکه های چربی و … میباشد. این پودر ها در دکان های همگانی مو جود نمی باشند و شرکتهای ساخت‌و‌ساز ماده های شوینده اهل ایران و فرنگی آن را اختصاصی کارگاه های قالیشویی ها و مرکز ها صنعتی تهیه و تنظیم و ساخت و ساز می نمایند.
امروزه از پودر قالیشویی کمتر به کار گیری میگردد؛ البته هنوز در برخی قالیشویی ها و جهت مصارف خاص استعمال می‌شود. به عمل بردن پودر به خواسته شستشوی فرش های ماشینی نو، فرش های دستباف رنگ قریه و یا این که ابریشمی سفارش نمی‌شود. شستشوی این نوع از فرش ها با پودر موجب بی آبی و محکم شدن آن می‌شود.
به کار گیری از پودر قالیشویی جهت شستشوی فرش های ماشینی سبب ساز به رنگ زرد شدن متن و ریشه فرش می‌شود. (در اصطلاح گفته میشود که فرش زرداب پس میدهد)
به کار گیری از پودر به خواسته شستشوی فرش های دستباف رنگ روستا، موجب رنگ دهی و تداخل رنگ شدید آن می‌گردد.
شستشوی فرش های ابریشمی با پودر منجر تداخل رنگ، کم آبی و زبر شدن آن می‌شود.
پودر منحصر قالیشویی چه خصوصیت هایی بایستی داشته باشد ؟
از پودر اختصاصی قالیشویی به مراد شستشوی فرش های گوناگون به کارگیری میگردد. همان گونه که پیش از این بیان شد، ماده های شوینده نقش متعددی در چربی زدایی، درخشندگی و تمیزی فرش دارا هستند. این مواد شستشو مشتمل بر پودر رختشویی، کلر و… می‌باشند که هر کدام دارنده مزایا و معایب خاص خویش است. در موقعیت کلی تعیین پودر مطلوب جهت شستشوی هر فرش به کالا و نوع الیاف آن بستگی داراست.
در قالیشویی ها معمولا از پودرهای فله منحصر شستشوی فرش که مطلوب برای استعمال در قالیشویی های هستند، به کارگیری می نمایند. این پودرها دارنده خصوصیت های میباشند که نمی اقتدار از آن جهت مصارف خانگی بهره مند شد. پودر های فله اختصاصی قالیشویی ها عمدتا بوسیله موسسه ها اهل ایران تهیه و تنظیم و ساخت میشوند. این پودر های شستشو می بایست امکان تزکیه گونه های لکه ها مانند لکه آدامس، شمع، جوهر، آب میوه، مایعات شیرین، لکه تخم مرغ، لکه چاشنی، کاکائو، کیم و … را داشته باشد. همینطور این پودرها نباید موجب ادغام رنگ یا این که از در میان رفتن رنگ فرش شوند. پودر منحصر قالیشویی می بایست فاقد خواص قلیایی باشد چون باعث به زخم رساندن به بافت و الیاف فرش می شود.
شامپوفرش
شامپوفرش یکی‌از شایع ترین ماده شوینده میباشد که امروزه در شستشوی فرش از آن به کارگیری میشود. درین نوشته‌ی علمی اشکال شامپوفرش، روش استعمال از آن و برخی مضرات آن را آنالیز خوا هیم کرد.
فرش‌ها جزئی طلاق‌ناپذیر از دکورا سیون اهل ایران هستند و اما کثیفی و آلودگی نیز جزئی طلاق ناپذیر از فرش ها میباشد چون به صورت مداوم با فرش‌ها در زمینه‌ی هستیم و به هر علتی ممکن میباشد که فرش ها کثیف، آلوده و کثیف و یا این که لکه بشوند. در شرایطی‌که آلودگی و کثیفی‌های روی سطح فرش به اندازه ای وجود ندارد که نیاز به شستشو به وسیله قالیشویی داشته باشد می توانید آن را با به کار گیری از شامپو فرش در منزل بشورید.
تعیین شامپوفرش خانگی :
در مغازه ها گونه های سبک های شامپو فرش خانگی جان دار میباشد. شامپوفرش های خانگی با فرمولاسیون خاص و مدل برای شستشو و لکه برداری های بی آلایش از فرش مطلوب میباشد. شما میتوانید با اعتنا به نیاز خویش شامپوفرش مطلوب را از بازار تنظیم کنید.
تفاوت شامپوفرش خانگی با شامپوفرش صنعتی:
شامپوفرش های خانگی تفاوت های بسیار متعددی با شامپوفرش های صنعتی دارا هستند. بعضی از این تفاوت ها عبارتند از:
شامپوفرش های خانگی در وسعت کوچک و برای مصارف خانگی ساخت‌و‌ساز می‌شوند البته شامپو فرش های صنعتی در وسعت تعالی به طور بشکه ای و دبه ای و منحصر به فرد قالیشویی ها ساخت می‌شود.
شامپوفرش های خانگی دارنده فرمولاسیون ضعیف تری هستند البته شامپو فرش های صنعتی فرمولاسیون های قدرتمند تری دارا هستند.
بها شامپوفرش های خانگی ارزان خیس از شامپو فرش های صنعتی میباشد.
روش شستشوی فرش با شامپوی فرش در خانه:
پیش از هر کاری، نخست فرش را به طور کامل با جاروبرقی منزه فرمائید تا کل گرد و غبارهای آن از در میان برود. برای استعمال از شامپو فرش بهتر میباشد آن را به نسبتی که در دستور کار روی قوطی شامپوفرش نوشته شده با آب مخلوط نمائید و آن‌گاه آن را هم بزنید تا کف نماید. (اعتنا نمایید که با دقت به فرمولاسیون شامپوفرش نسبت ادغام با آب گوناگون میباشد)
برخی اشخاص برای به کار گیری شامپوفرش از سطل و برخی دیگر از قوطی اسپری استعمال می نمایند. این آیتم به طور کامل بسته به ذوق فردی شما دارااست. برای کشیدن شامپوفرش بر روی فرش معمولا از اسفنج، اسکاچ ابری و یا این که پارچه نخی (که رنگ پس نمی دهد) به کارگیری میشود.
از آنجائیکه فرش ها (و موکت ها) دارنده الیاف گوناگونی میباشند، شامپوی فرشی که گزینش میکنید می بایست با الیاف فرش یا این که موکت شما سازش داشته باشد. (ولی می بایست اعتنا نمود که اکثر شامپوفرش ها با الیاف متعدد سازش دارا‌هستند) برای کسب داده ها بیشتر میتوانید برچسب فرش و همینطور شامپوفرشتان را مطالعه فرمایید.
مضرات شامپو فرش:
در شرایطی‌که در خانه فرش را شامپوفرش میکشید و فرش را آبکشی نمیکنید؛ بایستی در حیث گرفت که شامپو در الیاف فرش باقی میماند و منجر بعضا آلرژی ها مانند رخنه‌ پا میگردد. همینطور در بازه زمانی فرصت زمانبر موجب نادر رنگ شدن(بور شدن) فرش می گردد. پژوهشگران معتقدند خانواده‌هایی که فرزند کوچک و یا این که نوزاد دارا هستند نباید فرش را در خانه شامپو فرش بکشند و فرش ها بعداز شستشو بایستی آبکشی شوند تا موجب آلرژی پوستی نشوند.
مزایای شامپوفرش :
اگرچه مضرات شامپوفرش می‌تواند سبب ساز بروز اشتباهات در بعضی اشخاص خواهد شد ولی شامپوفرش مزایای اکثری داراست که بعضی از آنها عبارتند از:
شامپوفرش برخلاف پودر، فرش را کم آب و محکم نمی نماید.
شامپوفرش رنگ فرش را کدر نمی نماید.
شامپوفرش موجب زرداب در فرش نمی‌شود.
Please Share This