سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بین بردن لکه شمع بر روی فرش

لکه شمع بر روی فرش، موکت و سطح ها بافت دار
در    قالیشویی در مشهد  آغاز با جسمی نوک تیز مانند شمشیر و یا این که حتی ناخن، پارافین دشوار گردیده را بردارید، بعد شیت مومی (روغنی) و یا این که دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکّه نتیجه ها از پارافین قرار دهید. اکنون اتو را در جایگاه گرم تهیه کرده و بر روی سطح ورقه یکسری توشه جنبش دهید. حرارت ناشی از اتو، پارافین‌های ما‌نده دربین بافت‌ها را آب کرده و جذب صفحه می نماید.
تزکیه لکّه‌های سابق از فرش
برای رفع لکّه‌های دیرین بر مکان باقی مانده روی فرش که احتمالاً هنگام لک شدن متوجه آن نشده اید، پاره ای کف خمیرریش روی محل لک بریزید. آن گاه محل را با پارچه ای مرطوب بمالید و آن‌گاه آن را با دستمال کم آب پاک فرمایید. محل لک را با پارچه ی تمیزی بپوشانید و جسم سنگینی مثل کتاب روی آن قرار دهید. هر گاه پارچه مرطوب شد، آن را عوض نمایید تا بعداز سپری شد مدتی، رطوبت فرش از در میان برود.
تزکیه لکّه‌ی کاکائو، چسب و کیم از فرش
برای رفع لکّه کاکائو، چسب و بستنی قیفی، در آغاز به آرامی دور و بر محل متبوع را توده نمایید تا لکّه بیشتر پخش نشود. بعد یک قاشق چایخوری ریکا را در یک فنجان آب حل نمایید و این محلول را با پنبه یا این که دستمالی قابل انعطاف و پاک روی محل قرار دهید و فارغ از اینکه محل لکه را بمالید، به آرامی آن را منزه فرمائید. در شرایطی که چنددفعه این فعالیت را تکرار فرمایید، اثر ماده‌ی ریخته گردیده تماما از دربین می رود. بعد از آن محل متبوع را با دستمال مرطوب منزه فرمایید.
تزکیه لکّه‌های رنگی از فرش
برای تزکیه لکّه‌های قهوه، چای و مواد رنگی نظیر آب انگور، در آغاز برای پرهیز از نفوذ بیشتر ماده ریخته گردیده، با حوله کاغذی یا این که دستمال کاغذی به آرامی رطوبت محل متبوع را بگیرید. بعد از آن کمی آب معدنی یا این که سودا روی آن بریزید و بعد از یکسری دقیقه، محل را با دستمال تمیز فرمایید. آن قدر این فعالیت را تکرار نمایید تا هیچ اثری از لکّه بر فرش بر مکان نماند.
تزکیه سریع لکّه فرش
فراموش نکنید که در‌صورتی‌که لکّه بر روی فرش بیشتراز یک کدام از دو روز بماند اثبات میگردد، پس پیشنهاد می‌گردد لکّه را هر چه زودتر با مواد توصیه گردیده منزه فرمائید.
تزکیه لکّه چاشنی کاری از فرش
برای تزکیه لکّه چاشنی کاری، از یه خرده آب لیمو و آب به کار گیری فرمایید و آن‌گاه با دستمال کم آب روی آن بکشید تا کم آب خواهد شد.